Nieuws

Ahold krijgt nieuw groen logo

Het nieuwe logo van Ahold Delhaize is zaterdag aangebracht op het hoofdkantoor in Zaandam.
1 / 2

Het nieuwe logo van Ahold Delhaize is zaterdag aangebracht op het hoofdkantoor in Zaandam.

ANP

Het gefuseerde supermarktconcern Ahold Delhaize dat vandaag officieel van start gaat, krijgt een groen logo. Het nieuwe beeldmerk is een combinatie van de kroon uit het logo van Ahold en de leeuw uit het logo van Delhaize.

Het nieuwe logo van Ahold Delhaize is zaterdag aangebracht op het hoofdkantoor in Zaandam.
1 / 2

Het nieuwe logo van Ahold Delhaize is zaterdag aangebracht op het hoofdkantoor in Zaandam.

ANP

„Delhaize heeft een historie van bijna 150 jaar, terwijl Albert Heijn 130 jaar bestaat. Vanaf dag één van de fusiegesprekken was duidelijk dat we samen iets nieuws wilden beginnen. Vandaar het nieuwe groene logo”, legt een Ahold-woordvoerder uit. De logo’s van de winkelformules Albert Heijn, Bol.com, Etos en Gall & Gall veranderen overigens niet.

Door de samensmelting van Ahold en het Belgische Delhaize is een supermarktbedrijf ontstaan met ruim 6500 winkels in Europa en de Verenigde Staten. In die vestigingen bedienen circa 375.000 medewerkers meer dan 50 miljoen klanten.

Lees meer over Ahold Delhaize in De Telegraaf op zondag