Passend onderwijs verloopt nog niet soepel
Ⓒ Hollandse Hoogte
UTRECHT - Een kwart van de leerlingen met een beperking vindt dat docenten daar niet genoeg rekening mee houden. Eén op de vijf leerlingen is ontevreden over de beschikbare hulpmiddelen en aanpassingen die de school aanbiedt.
Ⓒ Hollandse Hoogte
Dat blijkt uit de jaarlijkse LAKS-monitor onder ruim 88.000 middelbare scholieren, die vrijdag is gepresenteerd.
Het instromen van leerlingen met een fysieke of mentale beperking in het reguliere onderwijs, dat bekendstaat onder de naam ’passend onderwijs’, werd ingevoerd in het schooljaar 2014/2015. Volgens het LAKS geven de cijfers aan dat er nog behoorlijk wat kinken in de kabel zitten en dat scholen nog veel stappen moeten zetten.
De beperkingen waar de leerlingen mee kampen, zijn dyslexie (35 procent), adhd/add (19 procent), long-/ademhalingsproblemen (15 procent), migraine/ernstige hoofdpijn (12 procent) en een vorm van autisme (7 procent).
Lunch Update
Dagelijks tijdens de lunch een update van het belangrijkste nieuws.
Ongeldig e-mailadres. Vul nogmaals in aub.
Lees hier ons privacybeleid.