Nieuws
40483
Nieuws

GRENSVERLEGGER Heel Europa wil de kluisjes van Implug

Veilig je telefoon opladen

Tom, Jan-Paul, Bastiaan en Gijs op de Horecava

Tom, Jan-Paul, Bastiaan en Gijs op de Horecava

Tom, Jan-Paul, Bastiaan en Gijs op de Horecava

Tom, Jan-Paul, Bastiaan en Gijs op de Horecava

Een lege telefoonbatterij betekent afgesneden zijn van de buitenwereld en dat willen we tegenwoordig geen minuut meer. Implug verovert met telefoonoplaadkluisjes de Nederlandse horeca en zeer binnenkort is de rest van Europa aan de beurt.

Het idee voor Implug ontstond toen Tom een studentenbaantje in de horeca had en het hem opviel dat gasten regelmatig hun telefoon achter de bar wilden opladen. ,,Horecaondenemers zien de vraag ook, maar willen geen kosten maken of omkijken hebben naar deze service”. Samen met broer Gijs van Nieuwmegen, Bastiaan Koelman en Jan-Paul Bijlefeld richtte hij een bedrijf op dat telefoonoplaadkluisjes verkoopt en verhuurt, met een verdienmodel voor ondernemers. De klant kan tegen een kleine vergoeding zijn mobieltje veilig achter slot en grendel opladen, waardoor de kosten doorgaans ruimschoots worden gedekt.

De heren zijn nu tweëenhalf jaar bezig en streven ernaar om in elke horecagelegenheid, maar ook bijvoorbeeld op kantoren, onderwijsinstellingen en in sportscholen oplaadpunten te plaatsen. Drie van de vier studeren nog. ,,Ik ben al sinds de start fulltime bezig met het bedrijf, en probeer daarnaast mijn studie af te maken. Dat gaat niet heel snel,” lacht Tom.

Op de valreep van 2016 sleepten de heren een lening van 50.000 euro binnen via familie. ,,Het verdienmodel is heel schaalbaar: ieder salespoppetje dat we inzetten levert extra inkomsten op”, legt Tom het succes uit. Het team bestaat nu uit vijf man en twee parttimers. Met het geleende kapitaal willen de ondernemers accountmanagers aannemen. Implug zit nu in Nederland en er staan ook al een aantal kluisjes van ons in België, Duitsland, Luxemburg, Frankrijk, Polen en Zwitserland. Komende april lanceren de heren een eigen kantoor in Frankrijk. Tom houdt zich vooral bezig met de uitrol over de grens en is al de sfeer in de Parijse horeca wezen proeven. ,,De vooruitzichten zijn goed!”

Na Frankrijk staan de rest van België en Duitsland in de planning. En dat allemaal in drie jaar tijd. Italië en Spanje staan ook op de lijst. De aankomende maand willen de ondernemers minstens vijftien accountmanagers in Nederland erbij en daarna wordt het team uitgebreid in het buitenland. ‘Per land willen we een flexkantoor opzetten, want accountmanagers zijn altijd op pad. ,,Hopelijk staan onze kluisjes over een paar jaar overal ter wereld!”

De focus zal de aankomende drie jaar komen te liggen op het uitbreiden van het team in Nederland en het buitenland. Twee van de vier heren zijn al bezig met een nieuw product te ontwikkelen en willen het eerste prototype over een jaar af hebben.