Nieuws/Nieuws

'Deal over verkoop merknamen V&D'

Door door Harry van Gelder

Jerry Lampen

De curatoren van het failliete warenhuis V&D hebben op hoofdlijnen overeenstemming bereikt met een partij over de overname van verschillende tot de boedel van V&D behorende activa, waaronder merknamen.

Jerry Lampen

De curatoren verwachten deze transactie op korte termijn met hen af te ronden. Dat schrijft Matthijs Brons (Höcker Advocaten) namens de curatoren in een mail aan de Hilversumse media- en marketingondernemer Richard Otto.

Gepikeerd

Otto is gepikeerd dat niet mee mag bieden om de merknaam van het onlangs failliet gegane warenhuis V&D. Hij had daar naar eigen zeggen een paar ton willen neertellen voor de 129 jaar oude merknaam.

Otto wil producten verkopen die V&D eerder ook verkocht. „Als je het anders gaat doen, klopt het niet’’, zegt hij. Zo denkt hij aan popup-stores, waarin grote partijen ondergoed of dekbedden worden aangeboden. Ook een website onder de naam V&D behoort tot de mogelijkheden.

Schuldeisers

,,Ik heb helaas niet de mogelijkheid gehad om een bod te doen. Maanden geleden heb ik meermaals contact proberen te krijgen met de curatoren. ,,Pas twee weken geleden kreeg ik een reactie van curator Hanneke De Coninck-Smolders dat zij al aan tafel zitten en ik eerst moet afwachten of deze onderhandelingen afketsen. Ik vind dit schimmig. Curatoren dienen  louter voor de belangen van hun schuldeisers op te komen. Dit hebben zij zeer matig gedaan, aangezien ik niet een bod heb uitbrengen.’’

Een woordvoerder van de curatoren zegt: ,,Wij zeggen pas iets als de zaken rond zijn en dat zijn ze nog niet.’’