Nieuws
431061
Nieuws

VRAAGBAAK: Hinderlijke melding

amsterdam - Onze Volvo S60 uit 2012 is voorzien van een zogenaamde ‘On Call’-optie. Dit is een soort beveiligingssysteem, waarop je een abonnement moet afsluiten. Inmiddels is onze auto bijna 4 jaar oud en wilden we van dat abonnement af. De Volvo-garage heeft ons keurig afgemeld, maar nu krijgen we iedere keer wanneer we het contact aanzetten, de tekst ‘On Call gedeactiveerd’ te zien, steevast gevolgd door het zinnetje ‘U heeft een melding’. Bijzonder hinderlijk, maar volgens de dealer bestaat hier helaas geen oplossing voor. Bent u dezelfde mening toegedaan? H. Veldhuis

Volgens de website van de importeur is Volvo On Call ‘een aanvullend dienstenpakket op abonnementsbasis. Het bestaat uit wegenhulp, noodhulp en een beveiligingspakket. Via het systeem kunt u onze professionele helpdeskmedewerkers inschakelen die altijd voor u klaarstaan om passende hulp te sturen in noodsituaties of als u onderweg pech krijgt’.

Helaas hebben die helpdeskmedewerkers niet het antwoord op uw vraag, bleek na ons telefoontje. Een eenvoudige oplossing voor uw probleem lijkt er niet te zijn; wellicht is het een idee om uw bevindingen als klacht bij Volvo Nederland neer te leggen. Een verhelderend antwoord zal hoe dan ook van de fabrikant zelf moeten komen.

Vragen? Stuur een mail naar anwb.nl/experts/auto