Nieuws/Binnenland
432683810
Binnenland

Premium

Het beste van De Telegraaf

Schiphol compenseert gedupeerde reizigers: wat kunnen zij verwachten?

Achtergebleven koffers op Schiphol tussen de bagagebanden afgelopen week. Voor gedupeerde reizigers, die zich zelf door lange wachtrijen moeten worstelen, geen onbekend tafereel.

Achtergebleven koffers op Schiphol tussen de bagagebanden afgelopen week. Voor gedupeerde reizigers, die zich zelf door lange wachtrijen moeten worstelen, geen onbekend tafereel.

De ellenlange wachtrijen op de Amsterdamse luchthaven Schiphol staan op ieders netvlies. Passagiers die zich vier uur van tevoren op de luchthaven meldden en dan alsnog hun vlucht misten, waren eerder regel dan uitzondering. De afgelopen maanden leidde dat tot grote frustratie onder de reizigers. Schiphol maakte donderdag bekend dat zij deze gedupeerde reizigers tegemoetkomt met een tijdelijke compensatieregeling. De regeling is in overleg met MAX Ombudsman en de Consumentenbond tot stand gekomen.

Achtergebleven koffers op Schiphol tussen de bagagebanden afgelopen week. Voor gedupeerde reizigers, die zich zelf door lange wachtrijen moeten worstelen, geen onbekend tafereel.

Achtergebleven koffers op Schiphol tussen de bagagebanden afgelopen week. Voor gedupeerde reizigers, die zich zelf door lange wachtrijen moeten worstelen, geen onbekend tafereel.

HET BESTE VAN DE TELEGRAAF