Nieuws
452006
Nieuws

Belegger blij, slecht nieuws personeel:

Mes in banen bij Nederlandse tak Aegon

LONDEN - De Nederlandse tak van Aegon wacht een grote reorganisatie. De verzekeraar wil de komende drie jaar €200 miljoen extra aan kosten besparen, waarvan eenvierde bij de divisie in Nederland.

Dat blijkt uit een presentatie die de Aegontop woensdag op een bijeenkomst voor beleggers en analisten gaf in Londen. Beleggers reageerden enthousiast op het nieuws. Aegon wil €50 miljoen van de totale €200 miljoen aan kostenbesparingen in Nederland realiseren.

Van gedwongen ontslagen zal geen sprake zijn, laat topman Alex Wynaendts weten. Via natuurlijk verloop moet de personeelsreductie plaatsvinden op onder meer de afdelingen klantenservice en commercie. Daarnaast wil Aegon over naar een technisch systeem, in plaats van meerdere losse.

Selfservice

Aegon zet in op betere dienstverlening en meer klantencontact via internet. De verzekeraar voorziet dat klanten veel meer naar ‘selfservice’ gaan, via verschillende apparaten zoals de smartphone en tablet. Ook verwacht Aegon meer groei bij de onlinebank Knab en de verkoop van hypotheken.

Het merendeel van de extra €200 miljoen aan kosten die Aegon wil besparen, moet plaatsvinden in de Verenigde Staten. Het herstructureren van Trans America naar ‘één geïntegreerde organisatie’ moet over drie jaar €150 miljoen opgeleverd hebben.

Aegon’s Analyst & Investor Conference will commence at 9.45 (CET). Download presentations at https://t.co/GKeVVaNoef pic.twitter.com/p9QTXv6XRY— Aegon (@Aegon) 13 januari 2016