Nieuws
452598
Nieuws

Helpdesk telecomaanbieder nog maanden onbereikbaar

Onvoldoende voor HollandsNieuwe

Amsterdam - Wie een probleem heeft met telecomaanbieder HollandsNieuwe, moet er rekening mee houden dat de klantenservice tot eind maart slecht bereikbaar is. De Consumentenbond raadt aan om klachten via de bond aan te kaarten.

HollandsNieuwe kampt met een „combinatie van factoren” die voor onderbezetting bij het callcenter zorgde. Zo kregen klanten een nieuwe sim-kaart die niet in alle gevallen goed werkte. Daardoor kreeg de klantenservice meer telefoontjes dan normaal te verwerken.

Daar was ze niet op berekend, zo bleek. HollandsNieuwe was net met een nieuw callcenter in zee gegaan en kampte nog met opstartproblemen. Het aansluiten en aanpassen van abonnementen maakte het fiasco compleet. Klanten klagen dat ze in sommige gevallen meer dan een uur aan de lijn hingen zonder resultaat.

„De wachttijden zijn langer dan ze horen te zijn”, geeft een woordvoerder toe. „We zijn ermee aan de slag, maar verwachten pas in week 12 op normaal niveau te zijn.”

Ook de Twitter-helpdesk is nog voor verbetering vatbaar. Klanten wordt regelmatig gevraagd om hun persoonsgegevens te sturen. Daarbij wordt niet altijd vermeld dat dat in een privébericht moet. Enkele klanten hebben hun gegevens dan ook openbaar gedeeld.

Zij lopen hierdoor het risico op identiteitsdiefstal. HollandsNieuwe ontkent dat dit beleid is. Volgens het bedrijf wordt er altijd gevraagd de gegevens via een zogeheten direct message te versturen.

Afgelopen week kreeg het bedrijf nog wel een hart onder de riem gestoken op de Wat U Zegt-pagina van De Telegraaf. Een man wiens moeder was overleden, mocht haar abonnement zonder kosten opzeggen, terwijl het abonnement op zijn naam stond.