Nieuws
453974
Nieuws

Bestrijd die 4 uur dip met deze gezonde snacks

Elke dag, stipt om 16:00 uur, begint het: een knorrende maag en een plotselinge, ongekende hunkering naar suiker, zoet en lekkers. Herkenbaar? En geen zin om daar elke dag aan toe te geven? Kies dan voor een van deze 8 gezonde varianten!

Fruit

Niets zo vervelend als een suikerdip na het eten van iets te veel snoepjes. Neem daarom liever een stuk fruit of maak een heerlijke fruitsalade. Zo krijg je voldoende vitaminen binnen en heb je - door de zoete smaak - tóch een klein beetje het gevoel dat je aan het snoepen bent.

---

Dit zijn de 24 meest gezonde stukken fruit!

---

Snacktomaatjes

Vlieg je op werk van hot naar her en heb je amper tijd om tussendoor iets te eten? Vermijd de voorverpakte boterhammen en haal in plaats daarvan snoeptomaatjes. Gezond én vullend.

Noten

Om een energiedip tegen te gaan en tegelijkertijd een knorrende maag te voorkomen, kun je een handjevol noten eten. Hoewel ze relatief veel calorieën bevatten, zitten noten boordevol gezonde eiwitten, vetzuren, vitaminen en mineralen. Bovendien heb je de keus uit verschillende soorten! VROUW zet ze op een rijtje:

Gekookt ei

Is die lunchpauze nog maar net achter de rug en heb je nu alweer trek? Eet een gekookt ei met een snufje zout. In ei zitten essentiële aminozuren die ervoor zorgen dat je een langdurig voldaan gevoel hebt. Je kunt het eitje natuurlijk ook op een volkoren boterham eten.

Rijstwafels

Als je geen trek hebt in brood, maar toch graag even iets wil eten, zijn de naturel rijstwafels een uitstekend hapje voor tussendoor. Je kunt de rijstwafel ook beleggen met kaas, hummus, pesto of jam.

Pure chocolade

Ben je een echte chocoladeliefhebber en is de drang groot om die reep op je bureau tot het laatste stukje op te eten? Zorg dan in ieder geval dat 'ie puur is. Hoe puurder de chocolade, hoe gezonder. Uiteraard is het niet de bedoeling dat je de reep in één keer opeet, maar een stukje op zijn tijd kan heus geen kwaad.

Gezonde koekjes

Voor de echte snoepkonten is dit het ultieme snackvoer voor op de werkvloer: gezonde koekjes. Deze zijn makkelijk om te maken en nog lekker ook. Voorbeelden van gezonde koekvarianten zijn: havermout-, spelt-, amandel- en kokoskoekjes.

Smoothie

Voor een energieboost op een drukke werkdag is een gezonde smoothie sterk aan te raden. Deze kun je al gemakkelijk thuis maken en bewaren in de koelkast op werk. Dit gezonde drankje zit vol met vitaminen en zorgt voor een gevulde maag. Ter inspiratie, zetten wij een aantal lekkere smoothies op een rij:

---

Heb je een griepje onder de leden? Drink een smoothie!

---