Nieuws/Vrouw

Ga griep te lijf met voedsel

Het is weer de tijd van het jaar waarin iedereen aan het snotteren is of met koorts in bed ligt. Om zo snel mogelijk te herstellen of een griep/verkoudheid te voorkomen geeft VROUW wat handige tips over de juiste voeding.

Winterseizoen

Als eerst is het belangrijk om te kijken welke groente- en fruitsoorten er in de schappen liggen. Zo zijn bijvoorbeeld appels, peren, spruitjes en zoete aardappel op zijn best in de winter. Als je toch graag zomerfruit of groente wilt serveren, bedenk dan dat je altijd voor de bevroren variant kunt kiezen.

Immuunsysteem

Onderstaande vitamines houden je immuunsysteem zo goed mogelijk op peil:

*Vitamine C; puntparpika’s, citrus en papaya

*Vitamine E: amandelen en spinazie

*Vitamine B6: koudwater vis zoals tonijn, maar ook kipfilet en banaan

*Vitamine A: wortelen, zoete aardappel, pompoen en pastinaak

*Vitamine D: vette vis, magere melk, ei en verschillende soorten paddenstoelen

*Foliumzuur: bonen,muesli en linzen

*Ijzer: tofu, bonen, broccoli, kale, garnalen en kalkoen

*Seleen: sardientjes, tonijn en gerst

*Zink: scholfillet, kip, cashewnoten, sperziebonen

Variatie:

Houd in gedachte dat het beste immuunsysteem ‘’dieet’’ bestaat uit een gevarieerd weekmenu tussen groente, fruit, vlees en vis. De algehele kwaliteit van je voeding is nog belangrijker dan voedsel specifiek gericht op je imuunsysteem. Net zoals voldoende rust en beweging.

Bekijk meer van