Nieuws
481352
Nieuws

Online €5,5 miljard besteed aan kerstaankopen

Nederlandse online winkeliers gaan een drukke tijd tegemoet. Ruim 21 procent van de jaarlijkse online aankopen vinden plaats tijdens het kerstseizoen. Dat voorspelt Adobe in zijn Digital Index Online Shopping Prediction 2015.

In ons land is 14 december de drukste dag voor online verkopen. We geven op die dag gezamenlijk 149,6 miljoen euro uit. Dat is €9,39 euro per persoon. In totaal zullen we dit jaar zo’n €5,5 miljard besteden aan online kerstaankopen. Een groei van zeven procent ten opzichte van vorig jaar.

Hoewel lage prijzen en aanbiedingen lokkertjes blijven, beperken consumenten zich hier niet meer toe. Ze gaan steeds meer op zoek naar productreviews en informatie op social media om zich in te lezen voor hun aankopen.

De voorspellingen zijn gebaseerd op een analyse van 55 miljoen bestellingen en anonieme data van meer dan een biljoen bezoeken van 4500 websites van retailers de afgelopen zeven jaar.