Matrixborden boven de snelwegen zouden in de toekomst niet alleen verkeersinformatie kunnen weergeven, maar ook reclame. Is dat volgens jou een goed idee of is dat te afleidend voor het verkeer? Onderzoeker Ilse Harms van de Rijksuniversiteit Groningen voorspelt dat matrixborden in de toekomst kunnen dienen als reclamemiddel. Automobilisten krijgen dan informatie over files, omleidingen en wegafzettingen maar ook over aanbiedingen van fastfoodketens, drogisterijen of supermarkten. Volgens verkeerspsycholoog Harms zouden reclameboodschappen niet meer afleiden dan route- of verkeersinformatie. Veilig Verkeer Nederland is op dat gebied minder positief. VVN stelt dat zo min mogelijk afleiding tijdens het rijden nog altijd het beste is. Essentieel volgens Harms is dat de reclameboodschappen niet te veel afleiden, dus geen sexy of aanstootgevende berichten. Goed idee? Reclame op matrixborden is nog lang geen feit, maar moet het volgens jou ook gaan gebeuren? Is het een goed idee? Of juist helemaal niet? Laat het weten in de reacties hoe je over dit onderwerp denkt! De stelling: ‘Reclame op matrixborden te afleidend voor verkeer’