Nieuws
486846
Nieuws

Omzet en resultaat TMG lopen terug

De omzet van mediabedrijf TMG (De Telegraaf, Sky Radio, Radio Veronica) is in het derde kwartaal met 4,8% gedaald ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Het concern, dat inmiddels meer dan de helft van Nederland online bereikt, zag zijn resultaat teruglopen door dalende advertentieinkomsten.

Dat meldt Telegraaf Media Groep (TMG) vrijdagochtend in een trading update over de eerste negen maanden van 2015. Uit de cijfers blijkt dat de krimp in het derde kwartaal is afgezwakt ten opzichte van de zes maanden van het jaar.

De winst voor aftrek van kosten zakte in het derde kwartaal met 31,6% ten opzichte van vergelijkbare maanden een jaar eerder tot €6,7 miljoen. De omzet ging van €122,1 miljoen naar €116,2 miljoen. Over negen maanden boekte TMG €353,2 miljoen omzet (2014: €379,1 miljoen).

Na de presentatie van de resultaten zakte TMG 0,7% op de beurs. Volgens analisten van zakenbank KBC waren de resultaten in lijn met verwachtingen.

Nieuwe producten 

De dalende omzet schrijft het concern toe aan de teruggang van inkomsten bij Radio Veronica en 'de opschoning' van de portfolio, onder meer het gratis ochtendblad Sp!ts.

Volgens topman Geert-Jan van der Snoek van TMG is het concern na ingrepen in de organisatie nu steeds meer bezig met nieuwe producten en verdienmodellen om de omzet en het resultaat te laten groeien.