Nieuws

De consument wordt volledig in de kou gezet"

Tsunami woekerpolisclaims

Het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid) schrijft aan consumenten die een woekerpolisklacht hebben ingediend dat het vol zit. De wachttijden bij dit klachtenloket lopen inmiddels op tot meer dan een jaar, meldt de Stichting ODIN, die opkomt voor gedupeerden van woekerpolissen. 

Volgens deze stichting wachten veel woekerpolishouders al meer dan een jaar op de behandeling van hun zaak. "Het Kifid schrijft nu dat een beperkt aantal dossiers wordt opgepakt waarbij de verwachting is dat deze dossiers begin 2016 worden afgerond. Pas daarna kunnen alle andere zaken die nu in de ijskast liggen in behandeling worden genomen", aldus voorzitter Jeffrey Leichel van de stichting ODIN.                       

"De procedure bij het Kifid zit nu volledig op slot. En individueel via de rechter claimen is voor de meeste woekerpolishouders niet interessant. De woekerpolis claimbedragen liggen meestal tussen de 5000 en 15.000 euro, waardoor een rechtszaak te duur wordt. De consument wordt zo volledig in de kou gezet."