Nieuws
501608
Nieuws

Drie Dwaze Dagen van De Bijenkorf gaan verdwijnen

De Bijenkorf stopt met de Drie Dwaze Dagen. Volgende maand vindt de laatste editie plaats van de jaarlijkse stuntdagen van de warenhuisketen.

Topman Giovanni Colauto vindt de Drie Dwaze Dagen niet meer in het nieuwe concept van de warenhuisketen passen. De Bijenkorf wil zich meer en meer richten op het hoogste luxueuze segment.

"Dat is onze focus. Daar passen geen prijsgedreven promoties in", zegt Colauto. "We hebben genoeg succes. Onze omzet steeg in de eerste zes maanden met tien procent. De mensen komen niet voor korting, ze komen voor beleving."

In het afgelopen seizoen werd de uitverkoopperiode bij de Bijenkorf al verkort tot vijf weken. "Dat is zes weken minder dan vorig jaar", stelt de topman vast.

De Drie Dwaze Dagen zijn de afgelopen decennia uitgegroeid tot hét jaarlijkse uitverkoopmoment van Nederland. Gestart in september 1984, wist de Bijenkorf in enkele dagen steeds honderdduizenden mensen naar de winkels en de site te lokken.

Zaterdag een interview met topman Giovanni Colauto van de Bijenkorf in De Telegraaf.