Nieuws
505377
Nieuws

GeZondigen

Rocky road in een gezond jasje

Suzan zei het al: je kunt de rocky road zo gek maken als je wilt! Die van mij maak ik al járen en nog steeds wordt iedereen heel blij van deze lekkernij. Ze zijn dan misschien niet laag in calorieën, maar wel een stuk gezonder dan de variant van Suzan.

Ingrediënten

Voor ongeveer 24 bonken

  • 300 gram 80% pure chocolade

  • grote hand vol marshmallows

  • 80 gram biscuits

  • grote hand vol amandelen ongezouten
 (of gemengde noten)
  • scheut stroop

Bereidingswijze

  1. Scheur alle marshmallows in kleine stukjes. Gebruik je mini-marshmallows, dan kun je ze direct gebruiken. Verkuimel vervolgens de koek met je hand of hak ze met een groot mes in kleine stukjes. Hak ook de noten tot kleine stukken. Er mogen zowel grote als kleine stukken bij zitten, dat maakt juist de verrassing van elke bonk.
  2. Zet dan een ovenschaal (gemiddelde grootte) klaar en bedek met aluminiumfolie of bakpapier. Verwarm dan langzaam de chocola. Het mag au bain-marie, maar ik doe het zelf altijd gewoon op heel laag vuur en blijf roeren. Is het helemaal gesmolten? Doe dan een scheut stroop erdoorheen. Roer even goed door.
  3. Haal de pan van het vuur en voeg de marshmallows toe. Roer door en voeg vervolgens de koek en de noten toe. Meng weer goed.
  4. Giet het in de ovenschaal. Zorg dat je het zo gelijk mogelijk verdeeld. Zet het in de koelkast en laat het in circa twee uur hard worden. Als het goed hard is, haal het dan uit de schaal en snijd het in blokjes. Strooi er als laatste wat poedersuiker overheen.

Tip: Je kunt er ook nog voor kiezen om er geen marshmallows in te doen. Alhoewel ze er daardoor natuurlijk wel heeeel leuk uitzien!

Over GeZondigen

Gek op barbecueën of shoarma maar bang voor de calorieën? Zondigen mag best volgens onze voedingsdeskundige Carina Noordervliet en culi-expert Susan Aretz. Zéker met de slimme snackvarianten in onze nieuwe rubriek GeZondigen. Op maandag biedt Susan je een heerlijke, volle variant van een gerecht aan, op dinsdag volgt Carina met een gezondere maaltijd. Deze week: shoarma!

Stuur jouw suggestie in

Zou jij graag een volle én gezonde variant van een specifiek gerecht voorgeschoteld willen krijgen? Laat het hieronder dan weten!

Gisteren vond je Susan Aretz' volle loempiavariant op VROUW.nl!