Nieuws

Modenieuws

'Gant wil ’s werelds meest toonaangevende lifestyle merk zijn'

GEEN - Patrik Nilsson, topman van Gant heeft een ambitieus doel. Hij wil dat het label 'in 2020 het meest toonaangevende lifestyle merk van de wereld is'. Volgende week tijdens de New York Fashion Week zal hij aan de hand van drie vernieuwde lijnen laten zien hoe hij zijn streven wil bereiken.

Gant, een mix van Amerikaanse sportswear met een Europees sausje moet vernieuwen vindt de topman. Nilsson: "We maken de mooiste collecties, maar we creëerden alles voor iedereen in één enorme collectie. Dat heeft consequenties gehad voor onze groei en winstmarges".

Duidelijk positioneren

Door het merk op te delen in drie sub-labels wil Gant zich duidelijker positioneren. Naast de bestaande lijnen Gant Originals (sportieve kleding) en Rugger (modieus), wordt Gant Diamond G aan het portfolio toegevoegd. Die collectie zal vooral gericht zijn op zakenreizigers.

Shirts

Daarnaast blijft er veel aandacht voor shirts, een van de pijlers van het merk."Wij zijn shirtexperts en dat moeten we uitdragen", laat Nilsson via het persbericht weten. "Toonaangevend marktleiderschap betekent niet dat we de grootste zullen zijn, maar we willen wel de beste worden."

Bekijk meer van