Nieuws/Binnenland
517950945
Binnenland

Amsterdam wil af van ’storende reclame’ op straat

Dat betekent dat er straks een einde komt aan metershoge reclames op steigerdoeken.

Dat betekent dat er straks een einde komt aan metershoge reclames op steigerdoeken.

AMSTERDAM - Amsterdam wil minder reclame op straat. Bewegende beelden, reclame waarbij dieren worden gebruikt en aanprijzingen voor ongezond voedsel gericht op kinderen moeten verdwijnen, maakte de gemeente bekend.

Dat betekent dat er straks een einde komt aan metershoge reclames op steigerdoeken.

Dat betekent dat er straks een einde komt aan metershoge reclames op steigerdoeken.

Verantwoordelijk wethouder Laurens Ivens wil hiermee meer rust creëren in de steeds drukkere stad. „Daarom willen we nu paal en perk stellen aan reclame-uitingen om op die manier Amsterdammers een rustiger straatbeeld te gunnen, dat beter past bij onze mooie stad.”

Dat betekent dat er straks een einde komt aan metershoge reclames op steigerdoeken op de Dam en het gebruik van rendieren en koeien met hun kalf, zoals in het verleden gebeurde om producten aan de man te brengen. Reclame met bewegende beelden is sinds 1 januari al niet meer toegestaan. Deze beelden moeten nu minimaal zes seconden stilstaan.