Nieuws

Kinderen

Terug naar school: 6 x lunch inspiratie

Het einde van de zomervakantie komt in zicht en dat betekent ook dat de kinderen weer naar school gaan. Oftewel, die middagjes buiten spelen worden verruild voor de schoolbanken en die broodtrommeltjes kunnen weer klaargelegd worden. Maar wat geef je je kind mee naar school? VROUW zet zes ideeën voor gezonde school lunches op een rij!

1. Makkelijke sandwich

Haalt je kind zijn of haar neus op voor dat oude, vertrouwde broodje pindakaas? Probeer dan iets nieuws uit en varieer met beleg. Zo is het voor de verandering ook lekker om een broodje kalkoen- of kipfilet met kaas voor te schotelen, een broodje gebakken ei te serveren of af te wisselen met mozzarella met pesto of een sandwich gerookte zalm in combinatie met een gekruide zuivelspread.

2. Gezonde tortilla's

Zijn de kleintjes die boterhammen überhaupt meer dan beu? Dan zijn volkoren tortilla's een goede vervanging! Deze kunnen belegd worden met bijvoorbeeld fruitjam, boter en pure hagelslag, notenpasta, roomkaas en dunne reepjes komkommer of zelfgemaakte eisalade.

3. Lekkere appelrondjes

Wie appel in huis heeft, kan daar ook lekkere én gezonde sandwiches van maken. Sandwiches van appel? Ja zeker! Dit doe je door met een appelboor het klokhuis te verwijderen, de appel in plakjes te snijden en deze vervolgens te besmeren met pindakaas inclusief noten topping of te bestrooien met kaneel.

4. Fruit/groente saté

Wanneer je kinderen dol zijn op fruit kun je ervoor kiezen om een saté-prikker met fruit mee te geven. Naast stukjes fruit naar keus, is het natuurlijk ook een idee om blokjes kaas en groenten aan het prikkertje te doen. Het is maar net wat je kind lekker vindt!

5. Pannenkoekjes

Banaan-ei pannenkoeken of pannenkoeken, gemaakt van amandelmeel, vullen enorm en zijn daarom prima voor de lunch. Bovendien kun je de pannenkoek ook vullen met fruit of een hartige pannenkoek met spinazie en ei klaarmaken.

6. Yoghurt met een smaakje

Nee, we hebben het nu niet over de diverse yoghurt varianten die bomvol suikers zitten, maar over een lekker bakje zuivel met gezonde toppings. Denk hierbij aan aardbeien, frambozen, granola en rozijnen. De mogelijkheden zijn eindeloos.

Bekijk meer van