Nieuws
547753
Nieuws

Qelp overgenomen door callcenterbedrijf uit VS

Qelp, een Nederlands bedrijf dat software ontwikkelt waarmee callcentermedewerkers en smartphone-eigenaren hun toestel gemakkelijker kunnen instellen, is overgenomen door het Amerikaanse Sykes, een callcenterbedrijf.

Qelp helpt mensen die problemen hebben met hun smartphone. Ze maken onder andere software voor telefoniebedrijven, maarmee medewerkers klanten gemakkelijker kunnen helpen met het oplossen van problemen.

Het uit Florida afkomstige Sykes beheert callcenters. Oprichter en topman van Qelp Wouter Deelman is blij met de overname. "Tot nu toe hebben we ons zelf gefinancierd en konden we autonome groei zonder risicokapitaal realiseren. Voor ons als Software-as-a-Service-bedrijf wordt het na de overname eenvoudiger om de noodzakelijke investeringen te doen. Die moeten voor Qelp leiden tot snellere wereldwijde groei en gezamenlijke investeringen in produktontwikkeling.”

Qelp biedt meer dan 60 mobiele providers in 29 landen software voor callcenters en selfservice voor allerlei verschillende telefoons. Daarmee kunnen medewerkers van telecombedrijven klanten helpen bij problemen met hun telefoon, of de smartphonegebruiker kan er zelf mee aan de slag. Qelp werd in 2005 opgericht.

Lees hier een profiel over Qelp: Beller raakt weg kwijt op smartphone