Nieuws/Binnenland
590991274
Binnenland

Warm onthaal voor Loeki de Leeuw: ’Blije kijker zodra hij tevoorschijn komt’

De glossy van de reclameleeuw.

De glossy van de reclameleeuw.

AMSTERDAM - Reclameleeuw Loeki staat door het naderende EK weer volop in de schijnwerpers. Zijn terugkeer bij de Ster wordt gewaardeerd door kijkers, blijkt uit marketingonderzoek en reacties op sociale media.

De glossy van de reclameleeuw.

De glossy van de reclameleeuw.

Loeki zal de hele sportzomer tussen de wedstrijden van Oranje door te zien zijn. Ook woensdagavond was de leeuw te spotten rond de oefenwedstrijd Nederland - Schotland. En hij was in tegenstelling tot Oranje wél ’in vorm’, aldus een twitteraar. Koen beaamt dat op het sociale medium: „De Loeki de leeuw-spotjes zijn tot nu toe het leukste van de avond.” De wedstrijd eindigde in een 2-2 gelijkspel.

Overigens zal Loeki ook rond de Tour de France en de Olympische Spelen te bewonderen zijn, meldt de publieke omroep. Communicatiebureau Validators onderzocht onlangs de Nederlandse liefde voor Loeki. De leeuw weet emoties los te maken bij kijkers en is daardoor een commercieel succes. ’Nostalgie, tezamen met de spannende opbouw van de commercial, zorgen voor een piek in blijdschap zodra hij uit de kartonnen doos tevoorschijn komt’, meldt Marketingtribune.

Van Dale

Vanaf 1972 was de leeuw te zien tussen de reclames op de tv-zenders van de Nederlandse Publieke Omroep. Zijn kreet ‘Asjemenou’ is alom bekend en heeft zelfs het Van Dale-woordenboek gehaald.

Veilig betalen
14 dagen bedenktijd
webshop logo
Veilig betalen
14 dagen bedenktijd
webshop logo