Nieuws

Google laat drukte in winkels zien

Voordat je gaat shoppen nog even checken of het niet de druk is in de winkel, dat kan. Google laat namelijk voortaan zien hoe druk een gezochte locatie is. In de zoekresultaten kunnen gebruikers populaire tijden van miljoenen locaties over de wereld zien, waaronder ook winkels in Nederland.

Dat heeft Google bekendgemaakt, zo meldt Retailnews.

De nieuwe optie van Google kan gebruikers helpen lange wachtrijen bij de kassa of drukte rond het koopjesschap te ontduiken. Zo geeft Google zelf als voorbeeld hoe druk het gedurende de dag is bij koffiebar ‘Blue Bottle Williamsburg’ in New York.

Locatiegegevens

Google maakt voor de nieuwe optie gebruik van geanonimiseerde locatiegegevens van Android-gebruikers, die bijvoorbeeld ook al worden gebruikt voor live verkeersinformatie.

Koopknop

Mocht het in de winkel van je keuze toch te druk zijn naar je zin, dan kun je altijd nog besluiten op de bank te blijven zitten. De mobiele zoekresultaten worden namelijk binnenkort ook voorzien van een koopknop. De functie bevindt zich nog in de testfase, waardoor in de eerste instantie alleen Amerikaanse consumenten gezochte producten direct kunnen afrekenen met hun mobiel.

 

Bekijk meer van