Nieuws/Wat U Zegt

’Privileges van de luchtvaartsector’

Dijkstra b.v.

De zwaarst gesubsidieerde sector in Nederland, de luchtvaart, staat op zijn achterste benen nu ze eindelijk eens wordt aangepakt en een beetje wordt belast.

Dijkstra b.v.

Elk transportbedrijf zou een moord begaan om geen accijns op brandstof te hoeven betalen. Dat lukt alleen de luchtvaart. Een heleboel ondernemers dromen ook van belastingvrij shoppen en btw-vrije kaartjes. Het is dan ook een raadsel waarom alleen de luchtvaart zo veel voordeel krijgt. Begin nu niet over werkgelegenheid want dat zou dan voor elk bedrijf moeten gelden. En volgens het rapport van het Raad voor de Leefomgeving en infrastructuur (RLi) is Schiphol ook niet de banenmotor zoals de luchtvaartlobby altijd beweert.

F. Slot, Heemstede

Piet Palaver
15 okt. 2017 09:16

De staat is aandeelhouder van vele activiteiten, gewoon een kwestie van optellen en aftrekken denk ik. En het milieu, ach, wie later leeft moet maar zien wat ie er mee doet, toch ... ??!!

pau
12 okt. 2017 16:57

Eigenlijk is dit een maatregel die Brussel zou moeten oppakken. Zoals met de meeste dingen is het in Europa ieder voor zich. Als het niet in het Brussels pulletje valt is het een nationaal probleem.

roberto44
12 okt. 2017 16:30

Haast de helft van de passagiers op Schiphol zijn overstappers; dat geeft zeker niet veel werkgelegenheid. Wij blijven alleen met de CO2 uitstoot en de geluidsoverlast zitten.

De Vos
12 okt. 2017 16:11

U heeft wel gelijk, maar als de buurlanden niets doen krijg je een enorme uittocht van luchtvaartmaatschijen, want daar kunnen ze een stuk goedkoper tanken. En dan kost het wel werkgelegenheid. Eigenlijk moet je zoiets op internationale schaal aankaarten, maar de belangen zijn heel groot en ik denk dat de luchtvaartlobby enorm machtig is.