Handleiding docenten gekraakt
Aanpak van radicaliserende jeugd 'te mild'
In een nieuwe handleiding voor docenten hoe om te gaan met radicaliserende jongeren in ons land staan nauwelijks concrete adviezen. „De onderzoekers pakken het onderwerp met fluwelen handschoenen aan.”
Dat stelt docent onderwijskunde aan de Universiteit van Utrecht Casper Hulshof: „Het is duidelijk dat de opstellers van het rapport de zachte en milde weg kiezen en liever beschrijven hoe om te gaan met de bestaande situatie dan er daadwerkelijk iets aan te doen.”
Minister Bussemaker (Onderwijs) heeft de handleiding naar de Kamer gestuurd, nadat ze eerder dit jaar had gezegd dat het een taak was voor het onderwijs om radicalisering bespreekbaar te maken, te herkennen en te voorkomen. De publicatie „Puberaal, lastig of radicaliserend’ van juli 2015 zou hierbij moeten helpen.
Lees het hele artikel hier.
Lunch Update
Dagelijks tijdens de lunch een update van het belangrijkste nieuws.
Ongeldig e-mailadres. Vul nogmaals in aub.
Lees hier ons privacybeleid.