Nieuws

Tips

Het kan: afvallen zonder dieet!

We worden ermee doodgegooid: het ene na het andere spectaculaire dieet om je lichaam net even wat strakker te krijgen voordat je je in een bikini aan de rand van het zwembad van je vakantieadres vertoont. Maar wist je dat er ook een manier is om af te vallen zonder een hip en streng dieet?

Time Magazine heeft een aantal tips op een rij gezet waardoor je op een hele simpele manier die overtollige kilo’s kunt lozen. Wij zijn fan.

1. Gezond voedsel 'voor het grijpen'

Leg gezond voedsel goed in het zicht. Het is makkelijker om gezond eten te eten als je het kan zien en als je er makkelijk bij kan. Dus leg dat fruit goed zichtbaar op een mooie opvallende fruitschaal en verstop die koekjes achterin het hoogste kastje van je keuken.

--

5 ingrediënten die een gezonde salade verpesten

--

2. Schilderijtje op je bord

Uit onderzoek van de universiteit van Oxford blijkt dat het oog wat betreft eten ook wat wil. Zo kregen proefpersonen borden voorgeschoteld die op verschillende manieren opgemaakt waren. Hoewel de borden allemaal dezelfde ingrediënten bevatten, kreeg het bord dat het meest artistiek oogde de hoogste waardering.

Dus als je je voorneemt om jezelf iets gezonds voor te schotelen, besteed dan ook aandacht aan de manier waarop je het presenteert.

3. Eet voor een bezoek aan supermarkt

Dit is wel een hele bekende: eet voordat je boodschappen gaat doen. Uit Brits onderzoek aan de universiteit van Cornwell blijkt dat je niet alleen meer koopt als je op een lege maag boodschappen doet, maar dat je ook eerde voor ongezonde producten kiest.

4. Geniet van de ochtendzon!

Ook al heeft de zon nog af en toe moeite om goed door te komen, probeer zoveel mogelijk zonnestralen mee te pakken. Uit een studie aan de Northwestern University blijkt dat mensen die ’s ochtends van zonlicht genieten een lager BMI hebben dan mensen die pas later op de dag aan de zon worden blootgesteld. De onderzoekers raden aan om tussen 8 en 12 uur ’s ochtends minstens 20 á 30 minuutjes in de zon te zitten. En dat hoeft niet per se buiten. Een kamer die verlicht wordt door zonlicht werkt net zo goed.

--

Beweeg je wel genoeg?

--

5. Weg met die afleiding

Voor de tv zitten tijdens het diner of je eigen lunch meenemen en achter je scherm opeten terwijl je aan het surfen bent… Niet doen! Dan zou je wel eens meer kunnen eten dan wanneer je je maaltijd geconcentreerd opeet. Zo blijkt uit een onderzoek, dat werd gepubliceerd in de American Journal of Clinical Nutrition, dat mensen die een computerspelletje deden tijdens het eten zich minder snel voldaan voelde, meer snacks aten en zich moeilijker konden herinneren wat ze nu precies hadden gegeten.

Bron: DeMorgen.be