Nieuws

Tiendelige Nederlandse serie

KPN met tv-content in de weer

Telecombedrijf KPN lanceert vandaag samen met partners als Endemol Shine, Mojo Concerts en Eredivisie een nieuw initiatief op het gebied van tv-content.

 

Een belangrijk wapenfeit dat KPN aankondigt is de serie Brussel, een tiendelige Nederlandse serie geschreven door Leon de Winter en geproduceerd door Endemol Shine Nederland.

Naast de serie Brussel gaat KPN ook vooral muziek en sport aanbieden. Hiertoe kondigt KPN vandaag ook partnerships met Mojo Concerts en Amsterdam Dance Event aan, waardoor KPN registraties en behind the scenes van concerten en festivals kan uitzenden.

Verder komt KPN met optredens van en documentaires over Hiphop- en Dancemuziek.

Via dit initiatief, waar ook Endemol Shine Nederland, Mojo Concerts, ADE en de Eredivisie bij betrokken zijn, probeert KPN de consument beter van dienst te zijn bij het bieden van tv-content. Het concern was nog niet eerder op deze manier met tv-content bezig.

Zijn voornaamste concurrent in Nederland, John Malone, deed al eerder een poging om de tv-zenders van SBS Nederland over te nemen en was dus al nadrukkelijker met tv-content in de weer.