Nieuws

Lidl wil fors groeien in België

Terwijl grootwinkelbedrijven moeite hebben om het hoofd boven water te houden,  doet discounter Lidl er een schepje bovenop door de geplande uitbreiding met tientallen nieuwe filialen in België, waarmee Delhaize, de Belgische fusiegesprekspartner van Ahold, de concurrentiestrijd ziet verhevigen.

Lidl dat al zeer actief bij onze zuiderburen, wil de in komende vijf jaar vijftig nieuwe vestigingen openen, die goed zijn voor 2000 arbeidsplaatsen, stelt topman Boudewijn van de Brand, in een interview met de Belgische krant Het Nieuwsblad.  

Met de uitbreiding in België wil Lidl op de lange termijn het marktaandeel verhogen naar 10%, waarmee andere supermarktconcern, zoals Delhaize, het vuur verder aan de schenen wordt gelegd.  

Ook in Nederland heeft Lidl de laatste jaren steeds meer terrein gewonnen dankzij de goedkope supermarktformule, die het Duitse bedrijf bij al zijn vestigingen hanteert.