Nieuws/Buitenland
801347
Buitenland

Koeweit snoert tv-zenders de mond

Koeweit heeft de vergunningen van drie televisiezenders ingetrokken. Het gaat om zenders die eigendom zijn van een mediagroep die ook eigenaar is van een krant die kritisch is over de regering, aldus het staatspersbureau KUNA vrijdag.

De zenders gingen uit de lucht, nadat de minister van Informatie de televisievergunningen van de Kuwait Media Group had ingetrokken. De groep exploiteert de zenders al-Watan, al-Watan Plus en al-Watan Ghanawi. De vergunningen werden ingetrokken, nadat het ministerie van Handel de groep er eerder al van had beschuldigd dat hij regels voor het bedrijfsleven schond.

De groep geeft ook de kritische krant al-Watan uit. Het dagblad kreeg vorig jaar een verschijningsverbod voor twee weken, nadat het had bericht over bandopnamen waarop gesprekken te horen waren over een staatsgreep. De regering heeft verder onderzoek naar de bandopnamen tegengehouden, omdat dat het land zou schaden.

Veilig betalen
14 dagen bedenktijd
webshop logo
Veilig betalen
14 dagen bedenktijd
webshop logo