Nieuws
801353
Nieuws

VROUW-strakke-buik-en-billen-challenge

Variëren met je sportoefeningen!

Het was dé vraag die we kregen van onze sportieve lezeressen die meedoen aan de VROUW-strakke-buik-en-billen-challenge: zijn er ook variaties voor de oefeningen? Speciaal voor jullie heeft sportdeskundige Marije de Vries een aantal alternatieven op een rij gezet.

1. Boot bridge

"De boot bridge is - net als de squats - een perfecte oefening om je billen te trainen. Wil je de oefening iets zwaarder maken? Leg dan een gewicht, fles water of pak melk op je heupen."

2. Kurkentrekker

"Met de kurkentrekker train je vooral de schuine buikspieren. Ga voor deze oefening op je rug liggen met je armen naast je bovenlichaam, zodat je een soort 'T' vormt. Strek vervolgens je benen en buig ze eerst helemaal naar links, breng ze dan terug naar het midden en buig ze dan helemaal naar rechts. Is het te zwaar? Dan kun je de benen ook iets buigen om het lichter te maken."

---Hoe je de perfecte sit-up doet? Dat lees je hier!---

3. Side Plank

"Met de plank kun je eindeloos variëren. Leun bijvoorbeeld niet gedurende de hele oefening op je ellebogen maar wissel eens af met je handen en ga dan weer terug naar je ellebogen. Of stap tijdens de plank met je voeten van binnen naar buiten. Tevens een goed alternatief is de side plank. Hoe je die uitvoert zie je hieronder!"

4. Billen

"Nog wat extra aandacht besteden aan je billen? Dat kan aan de hand van een aantal simpele oefening. Zo is traplopen bijvoorbeeld erg goed voor een stevig achterwerk, maar kun je in plaats van alleen squaten ook jumping squats doen. Dit is hetzelfde als een normale squat alleen spring je bij deze variant als je omhoog komt. Tot slot zijn ook de walking lunges een aanrader voor je billen. Hoe je dat doet, zie je hieronder!"

5. Extra tip

"Wil je ook bij de koffieautomaat, in de tuin of tijdens het koken je buikspieren trainen? Dan is dit een handige extra tip! Zuig je buik voor deze simpele oefening helemaal vacuüm! Hoe? Door heel diep in te ademen en je navel helemaal in te trekken tot je echt niet verder kunt. Hou even vast en adem dan uit tot alle lucht uit je longen is. Een simpele oefening waarmee je vooral je binnenste buikspieren traint."

---Alles over de VROUW-strakke-buik-en-billen-challenge vind je hier!---