Nieuws/Binnenland

Loopjongens start online koeriersdienst

Nog voordat Ikea zelf een webshop had, holden de Loopjongens al voor klanten naar de meubelreus om bestellingen op te halen en af te leveren. Naast de Zweedse meubels richten de Loopjongesn zich nu ook op het bezorgen van andere zaken. Zoals zakelijke documenten die met spoed naar een klant moeten, online bestellingen die klaarstaan bij een winkel of ophaalpunt, of een laptop die naar de reparatie moet.

Via de website van de koerieservice is het nu mogelijk om direct “Loopjongens” op pad te sturen voor dergelijke klusjes.

`Alles online beschikbaar´

Loopjongens koppelt via hun platform lokale en nationale koeriersbedrijven aan opdrachtgevers. Lokaal is het mogelijk om vanaf  9,99 euro binnen één uur uw spullen van A naar B te laten brengen, zo meldt Loopjongens in een persbericht.

“Met Loopjongens is het altijd de bedoeling geweest om ‘alles’ online beschikbaar te maken; dit hebben we nu een stap dichterbij gebracht”, aldus Jordy Mudde, één van de oprichters van Loopjongens, naast Sjoerd Adema en Jair Stenhuijs.

Ikea

Loopjongens maakte online bestellen bij Ikea mogelijk, nog voordat Ikea zelf een webshop had: men kon via de website een boodschappenlijst doorgeven en vervolgens werd alles op een moment naar keuze thuisbezorgd. Wat begon als een experiment, bleek een gat in de markt. Toen Ikea zelf een webshop opende kreeg Loopjongens het zelfs drukker. Nu is het tijd voor de volgende stap.

Ad hoc

“Eigenlijk zijn we een koerier, maar toch ook weer niet”, laat Sjoerd weten. “We hopen dat ‘even Loopjongens sturen’ het eerste wordt waar men aan denkt zodra er iets ad hoc ergens vandaan moet komen – of naartoe moet worden gebracht,” legt Jair uit.

In de buurt

Klanten kunnen via de website van Loopjongens een opdracht invoeren en gelijk online afrekenen. De koeriers krijgen op basis van hun locatie en hun beschikbaarheid via een app de opdrachten binnen. Met ruim 70 koeriersbedrijven in het land is er altijd iemand in de buurt.