Nieuws
834504
Nieuws

“Plug-ins als zakelijke auto slechte keuze”

Werkgevers betalen veel meer voor plug-in hybrides als auto van de zaak, toch gaan ze als warme broodjes over de toonbank door een laag bijtellingstarief. Vind jij plug-ins als zakelijke auto een slechte keuze?

Zodra er een laag bijtellingstarief op een auto staat, worden de desbetreffende autodealers platgelopen door potentiële rijders. Dat geldt ook voor plug-in hybrides die in de praktijk doorgaans een stuk meer verbruik dan in werkelijkheid.

Bedrijfsresultaat

Dat geldt voor alle types, of het nu een Audi A3 e-tron, VW Golf GTE, Mitsubishi Outlander PHEV, Mercedes-Benz C350e Plug-in Hybrid of Volvo V60 D5 of D6 Twin Engine gaat. Het is essentieel om de hybride-aandrijving optimaal te gebruiken als je de beloofde verbruikscijfers wil halen. Wie dat niet kan of gewoon niet doet, verbruikt aanzienlijk meer brandstof. Bedrijven merken daar nu de gevolgen van, want hoewel een zakelijke bijtelling prettig is voor de portemonnee, is vaker tanken niet goed voor het bedrijfsresultaat.

Wat zijn jouw ervaringen op het gebied van zakelijk gereden plug-in hybrides? Ben jij zelf zo’n rijder? Hoe ga je met de aandrijflijn om? Tank je regelmatig of gebruik je de elektrische motor ook? Laat het weten in de reacties!