Nieuws

Disco Boodschappen bij Dirk van den Broek

Swingend door de supermarkt, dat leek een student wel wat. Zijn briefje met oproep werd via Twitter verspreid door BNN-presentator Valerio Zeno. En dat heeft geholpen. Op 10 april kunnen klanten dansend shoppen bij Dirk.

De organisatoren van het initiatief Disco Boodschappen, die ook achter het Tomatengevecht op de Dam zitten, hebben een akkoord met supermarktketen Dirk van den Broek aan het Marie Heinekenplein in Amsterdam. Op vrijdag 10 april na sluitingstijd is het swingend shoppen geblazen.Briefje

De organisatoren kwamen op het ludieke idee nadat een student in 2012 een briefje op hing bij een Amsterdamse supermarkt met de vraag of er niet een keertje disco-winkelen georganiseerd kan worden. Er werd een foto van het briefje gemaakt die BNN-presentator Valerio Zeno 2 jaar later op Twitter verspreidde."Toen we het briefje zagen wisten we het meteen: dit moeten wij gaan organiseren. Na bekendmaking van ons plan op 15 januari hebben we bijna 10.000 Facebook aanmeldingen voor het evenement gekregen", vertelt mede organisator Joep Verbunt."Wij waren direct enthousiast over dit initiatief. Als boodschappen doen nog leuker kan, werken we daar graag aan mee", zegt Loes de Jong van Dirk van den Broek:Disco

Wie wil ´grooven´ bij de groente of ´zwieren´ langs de zuivel kan van te voren een ´boodschappenlijst´ van €7,50 kopen.

Met dit lijstje kan de bezoeker op de avond zelf een volle tas aan gratis boodschappen verzamelen. Voor een volledig verzorgde avond, waarbij je zelfs je portemonnee thuis kunt laten, hoeft de bezoeker zich alleen om te kleden in een disco outfit. Aanmelden kan via de site van Disco Boodschappen.