Nieuws

Apple-smartwatch jaagt goudkoorts op

De smartwatch van Apple uitgevoerd in goud zal de vraag naar het edelmetaal onder vooral jongeren nieuw leven inblazen. 

Dat verwachten trendvolgers uit de juwelensector. Want als één bedrijf iets populair kan maken, dan is dat Apple.

De nieuwe lijn met smartwatches, de goudgekleurde iPhones en MacBooks zijn volgens de kenners voor een selectieve maar kapitaalkrachtige groep. De Apple-smartwatch in goud gaat voor rond $10.000 de winkel uit.

Schok in markt

Maar met de aantallen die Apple verkoopt - voor zijn smartphones in het laatste kwartaal ruim 50 miljoen stuks, zorgen de producten voor een schok in de grondstoffenmarkten. De goudprijs zal er, vanwege het enorme oveschot aan goud, niet direct snel door stijgen.

In iedere smartwatch van de duurste soort zit hooguit 50 gram goud. Maar de behoefte aan ´bling bling´ onder jongeren zou ervoor zorgen dat na deze smartwatch in goudl ook andere goudartikelen in trek komen.

Gekte

Volgens de specialist Metallis Consulting zal de consument niet alleen de Apple Cool willen kopen, maar raakt door de gekte rond het merk ook in de ban van andere gouden artikelen. Apple heeft in het verleden bewezen consumenten met tientallen miljoenen naar allerhande producten te krijgen, die zoals de iPod al in de markt waren maar nog niet de Apple-look hadden.

De start van zijn campagne was een advertentieserie met twaalf spreadpagina's in het iconische modeblad Vogue. Volgens kenners wordt de grote vraag of door de Apple-smartwatch  een veel grotere groep jonge vrouwen de overstap naar technologie zal maken.

 

Nieuw op DFT!

DFT Avond

Elke werkdag om 20.00 uur automatisch in uw mailbox.

Meld u hier aan

of

Lees hier de laatste editie