Nieuws
863146
Nieuws

Tips om meer van je lichaam te houden

Zo maak je van je lichaam geen obsessie

Denk jij negatief over jezelf? Ben je continue bezig met je buik die in jouw ogen net iets te dik is of je benen die je te slungelig vindt? Of kijk je met die goede voornemens in je achterhoofd voortdurend in de spiegel? Wij geven tips hoe je hiermee kunt stoppen, zodat het geen obsessie wordt en je meer van jezelf gaat houden!

Weegschaal

Focus je niet op het getal op de weegschaal. Het klinkt als een cliché, maar het is echt waar: het is maar een getal. Het is beter om jezelf met mate te wegen, dan er iedere dag op te stappen. Anders ben je misschien iedere dag teleurgesteld omdat je te weinig kilo's kwijt bent én blijft het getal obsessief door je hoofd spoken. Concentreer je liever op wat wél goed gaat.

Zwembandjes

Pak jij ook vaak je zwembandjes vast? Doe dat liever niet. Door het zo te benadrukken, kan het je hele dag verpesten. En wanneer je verdrietig wordt, grijp je eerder naar iets ongezonds. En dat wil je natuurlijk niet!

Blijf positief

Praat niet over je lichaam in negatieve zin. Het kan geen kwaad om anderen in te lichten over je dieet of je sportregime. Op die manier blijf je langer gemotiveerd! Pas alleen wel op dat je er niet in negatieve zin over praat. Zeg bijvoorbeeld liever: “Vandaag ga ik lekker sporten”, in plaats van: “Ik ben echt veel te dik.”

---Lees hier alles over sportetiquette---

Workout voor de spiegel

Soms is het prettig om een workout voor de spiegel uit te voeren. Zo zie je met eigen ogen hoe sterk je lichaam is, of je de oefening goed uitvoert én natuurlijk hoe goed en gezond je bezig bent. En dan mag je best een beetje trots zijn op jezelf.

Misstappen afschudden

Let je goed op je eten, maar gaat er toch een keer iets ongezonds doorheen? Schud dit van je af en voel je niet te lang schuldig. Iedereen maakt wel eens een misstap, dat is menselijk. Word vooral niet boos op jezelf. Dit werkt vaak averechts.