Nieuws
864302
Nieuws

Under Armour koopt populaire fitnessapps

Het Amerikaanse sportkledingmerk Under Armour heeft twee makers van fitnessapps ingelijfd. In totaal heeft Under Armour zo'n 500 miljoen euro neergelegd voor de Deense startup Endomondo en MyFitnessPal uit de VS.

En hoewel voor Endomondo 'slechts' zo'n 75 miljoen euro is betaald, is over die app de laatste weken veel geschreven. Deense media maakten in januari al melding van een potentiële koper van formaat. Endomondo is een soort sociaal netwerk voor sportfanaten en heeft apps voor iOS, Android, Windows Phone en BlackBerry.

MyFitnessPall is en 'fitness tracker'. Daarmee kunnen sporters exact bijhouden wat ze aan het doen zijn. Zo geeft de app inzicht in zaken als het verbruikte aantal calorieën, je hartslag en je gewicht.

En hoewel Under Armour een opmerkelijke koper lijkt, is het niet voor het eerst dat het bedrijf de portemonnee trekt voor een startup. In 2013 maakte Under Armour al eens 100 miljoen euro vrij voor MapMyFitness.