Nieuws
866681
Nieuws

Brits warenhuis introduceert genderneutraal shoppen

Het Britse Selfridges lanceert een nieuw winkelconcept dat de grenzen tussen dames en herenkleding doet vervagen. Op 12 maart opent het warenhuis een androgyne pop-up, die acht weken lang drie hele etages in beslag neemt.

Volgens Selfridges reageren ze hiermee op de vervagende grenzen tussen dames- en herenkleding op de modeshows in de grote modesteden, zo meldt Daily Mail.

Met het project, ‘a fashion exploration of the masculine, the feminine and the interplay’ wil Selfridges klanten de vrijheid geven om zonder de beperkingen van stereotypes te winkelen.

Het luxe warenhuis aan de Londens Oxford Street veegt mode-items van drie hele verdiepingen bij elkaar om ze vervolgens op genderneutrale wijze her te verdelen in zogeheten concept spaces. De ruimtes worden ingericht door interieurdesigner Faye Toogood.

En het blijft niet bij de drie etages. Wie straks langs de etalages loopt kan inspiratie opdoen en de kunst afkijken bij androgyne etalagepoppen.