Nieuws/Wat U Zegt

Rabo de gebeten hond

Brink's gaat de geldautomaten van de Rabobank weer bijvullen, maar de dagenlange staking bij het geldtransport zit sommige lezers nog altijd dwars. Vooral de Rabo moet het ontgelden.

"De staking is de schuld van de Rabobank, dat het contract met Brink's heeft opgezegd", schrijft Ronald Kranenburg uit Lisse. "Door deze breuk tussen Rabobank en Brinks hebben de werknemers van Brink's een terechte beslissing genomen. Je zult maar net voor de feestdagen te horen krijgen dat je baan op 'springen' staat.

En trouwens, als de Rabobank zo zuinig is op haar klanten, dan hadden ze met een geldauto, waarin je kunt pinnen, de weg op moeten gaan om hun klanten tegemoet te komen."

Glimlach

G. Schuur uit Harderwijk ging dan maar naar het Rabobank-kantoor. "Daar zullen ze de automaten zelf wel bijvullen, denk je dan. Mooi niet dus.

Dan maar naar binnen naar de balie waar je ontvangen wordt door een mooie dame met een lieftallige glimlach. "Wil graag wat geld opnemen."

"Sorry meneer, ik mag u geen geld geven "

"Ja maar mijn tegoeden worden beheerd door deze bank en de automaten zijn leeg!"

"Sorry meneer, ik mag en kan u niet helpen", en de ogen blijven in robot-stand.

Dit wordt onze toekomst: een ordinair bankprobleem wordt uw en mijn probleem. Zie maar hoe je aan je geld komt, terwijl dit zo op te lossen zou zijn."

Heeft u zelf ervaringen met lege geldautomaten door de Brink's-staking? En wat vindt u van de rol van de Rabobank in deze kwestie? U kunt hieronder reageren.