Nieuws/Binnenland
887342
Binnenland

Frauderende Trouw-redacteur prijswinnaar

Een redacteur van dagblad Trouw is vertrokken nadat ernstige twijfel was ontstaan over „de juistheid en zelfs het bestaan“ van bronnen in artikelen. Het gaat om Perdiep Ramesar, die verschillende prijzen won met zijn publicaties over onder meer de Schilderswijk. 

Het dagblad kon diverse bronnen uit berichten van de Ramesar niet verifiëren. „Op basis van intern onderzoek, waaronder hoor en wederhoor, is besloten dat de betrokken redacteur afscheid neemt van de krant”, aldus de hoofdredactie.

Het dagblad laat de publicaties en de controle op bronnen onderzoeken door een commissie met externe deskundigen. De hoofdredactie: „Voor Trouw staat de geloofwaardigheid van de krant voorop. Daarin ligt de reden voor dit onafhankelijk onderzoek.”

Veilig betalen
14 dagen bedenktijd
webshop logo
Meer van De Telegraaf Webshop
Veilig betalen
14 dagen bedenktijd
webshop logo
Meer van De Telegraaf Webshop