Nieuws
906420
Nieuws

Kwijtgeraakt

KLM start met Lost & Found service

In al je haast of enthousiasme spullen aan boord van het vliegtuig laten liggen? Vroeger kon je er dan naar fluiten, maar KLM biedt vanaf heden een unieke Lost & Found service op Schiphol. Een speciaal team zorgt ervoor dat aan boord of op de luchthaven gevonden spullen zo spoedig mogelijk bij de rechtmatige eigenaar komen.

Via social media krijgt KLM wekelijks zo'n 40.000 vragen, waarvan de meeste over het terugkrijgen van verloren spullen gaan. Naar aanleiding hiervan besloot KLM het speciale Lost & Found team aan te stellen. De medewerkers gebruiken onder andere social media, telefoonnummers en stoelnummers om de juiste eigenaar op te speuren bij het gevonden voorwerp.

Volgens de eerste resultaten blijkt dat meer dan 80 procent van de gevonden spullen weer bij de rechtmatige eigenaar terecht komt. Vreemd genoeg heeft lang niet iedere reiziger door dat ze iets vergeten of kwijt zijn, wanneer ze verrast worden door het speciale team.