Nieuws/Buitenland
907723478
Buitenland

’PR-strategie heroverwegen’

Verontwaardigde reacties op Vrouwendag-tweet Burger King

Londen - Fastfoodketen Burger King is na een controversiële tweet in het kader van de internationale vrouwendag onder vuur te komen liggen. Het Twitteraccount van het bedrijf stelde namelijk dat vrouwen in de keuken thuis horen.

Verklaring

Het bedrijf voorzag de tweet snel van een verklaring. ,,Als ze willen natuurlijk. Slechts 20% van de chefs zijn vrouw. Wij hebben als missie de gender-verhouding in de restaurantindustrie te veranderen door vrouwelijke medewerkers de kans te bieden een culinaire carrière na te streven.” Het kwaad was echter al geschied. De tweet werd ze allesbehalve in dank afgenomen.

Reacties

,,Dit had jullie eerste tweet moeten zijn. Jullie moeten je pr-strategie maar eens gaan heroverwegen”, reageert iemand. Een andere twitteraar voelde de bui al hangen in het geval Burger King niet op tijd met een verklaring was gekomen. Weer een ander denkt dat de fastfoodketen er verstandig aan zou doen de persoon achter de post te ontslaan.

Veilig betalen
14 dagen bedenktijd
webshop logo
Veilig betalen
14 dagen bedenktijd
webshop logo