Nieuws/Binnenland
936217
Binnenland

Nintendo haakt in op doodsstaar Luigi

Gamegigant Nintendo lijkt eindelijk een beetje zelfbewustzijn te ontwikkelen. Het bedrijf haakt in thuisland Japan met een reclame namelijk in op een populaire internetgrap rond Mario Kart 8.

In het racespel is het mogelijk om tegenstanders te bekogelen met ondermeer schildpadschilden. Als Mario's beroemde broer Luigi een treffer maakt, kijkt hij zijn slachtoffer nog na met een blik waaruit kan worden opgemaakt dat hij niet bepaald medelijden heeft.

Toen de game in de Verenigde Staten en Europa uitkwam, verschenen al vlug filmpjes van deze 'Luigi Death Stare' op het internet. Het feit dat de anders zo sympathieke groengeklede loodgieter ineens zo meedogenloos kan kijken, was voor velen goed voor een flinke lachbui.

Nintendo heeft de doodsstaar nu ook in zijn reclame voor de Japanse markt verwerkt. Dat is opmerkelijk, want het bedrijf staat niet bepaald bekend om zijn vermogen om zichzelf te lachen. Bekijk hieronder de reclame.