Nieuws

WK-blog

Brazilianen willen vooral dat wij Argentinië verslaan!

Onze WK-blogster Saskia zit vanavond op de tribune om onze jongens aan te moedigen in de wedstrijd tegen de Argentijnen. Hieronder vertelt ze over haar dagen in Brazilië.

Even bijkomen

Zondag dag 28:

Vandaag houden we een rustdag na alle drukte van de vorige dag. Na het ontbijt worden we door de gasten in de Pousada gefeliciteerd met de overwinning.

We gaan nog even bij het zwembad zitten en in de middag lopen we langs de boulevard naar de strandtent waar we eerder de wedstrijden van Brazilië hebben gezien.

De eigenaresse komt meteen naar ons toe om te vertellen hoe geweldig ze het vond. Ze praat in een keer door in het Portugees en gek genoeg begrijpen we wat ze bedoelt, ondanks dat ons Portugees bijna net zo slecht is als haar Nederlands.

Avontuur

Maandag dag 29:

We staan vanmorgen heel vroeg op om aan ons avontuur van vandaag te beginnen, want dat was het echt, zo kan ik je alvast verklappen.

Rond half acht rijden we richting Salvador en Christiano brengt ons naar de boot. We varen uit en Salvador wordt na van een andere kant bekeken

Er zijn drie jongens die voor heerlijke Braziliaanse muziek zorgen en maken er een gezellige boel van. Geurt en Peter worden er ook nog even tussen uitgeplukt om mee te dansen. Wat zijn de mannen ritmisch.

Er heerst een gezellige sfeer op de boot met vele nationaliteiten, de meeste zijn Zuid-Amerikaans. We komen bij het eerste eiland aan en er liggen twee bootjes klaar om ons op te pikken. Het zweet breekt me nu al uit.

Tweede eiland

Het wordt voor Janny een zware klus om van de boot te klimmen, dus ik offer mij maar al te graag op om met Janny op de boot te blijven en de mannen gaan even aan wal om mooie foto's te schieten. Na een uurtje komt iedereen weer terug en gaan we naar het tweede eiland.

Er zijn regelmatig mensen die vragen "Ollanda" en willen dan een praatje met je houden en vooral dat wij Argentinië verslaan. Brazilië-Argentinië is misschien nog erger als Nederland-Duitsland.

Er is inmiddels wat meer wind gekomen en de kapitein meldt dat de boot wat heen en weer kan gaan vanwege de deining, maar dat is heel normaal. Ik zie de golven die van de zijkant komen en voor mij is het niet zo normaal. Ik kan jullie vertellen een behoorlijke deining.

Nat van de angst

We komen bij het tweede eiland aan en de golven zijn inmiddels wat hoger en we moeten weer overstappen in kleine bootjes. Mijn lichaam is nat van de angst zweet, want ik ben geen held op het water.

Uiteindelijk met zeven kleuren lukt het me en we gaan in de golven naar het eiland. Daar bijna aangekomen krijgen we toch een plensbui, niet normaal, nou ja voor hier wel dan. Lekker nat gaan we aan wal en kunnen we gebruik maken wat een goed verzorgt buffet.

Ik krijg bijna geen hap door mijn keel, want we moeten nog terug in dat kleine bootje, met die golven en dan nog op een trappertje terwijl alles heen en weer deint de boot in. Het is inmiddels 16.00 uur en we gaan terug varen richting Salvador en de golven komen nu van recht voor ons.

Ondertussen genieten we van een ijsje, de geweldige band en de schitterende zonsondergang waar ik geen genoeg van kan krijgen. Het was werkelijk een heel avontuur. In de haven aangekomen staat Christiano ons weer netjes op de wachten om ons terug te brengen.

Vertragingen

Dinsdag dag 30:

We gaan onze laatste week in en ook is het weer tijd om afscheid te nemen van Sarah, Mia en Christiano. We worden geknuffeld en zij wensen ons heel succes tegen Argentinië en wij hen tegen Duitsland.

De taxi staat voor de deur en rijdt vervolgens ons via een andere weg die wij nog niet kende naar de luchthaven. Het inchecken gaat voorspoedig, alleen blijken we even later een uur vertragingen hebben.

Na een goede vlucht met wel wat turbulentie landen we op Sao Paulo.Voordat we de koffers van de band hebben gepakt horen we dat Duitsland 1-0 voor staat. 20 minuten later halen we de kaartjes voor de wedstrijd bij de FIFA ticket center en dan wordt er al 5-0 gescoord.

Erg stil

Wanneer we met de taxi onderweg zijn naar het hotel in het op straat uitgestorven en kunnen we lekker door rijden. In het hotel aangekomen zit iedereen voor de buis en staat het al 6-0 en het is erg stil. Uiteindelijk verliest Brazilië dramatisch met 7-1.

Brazilianen komen naar ons toe dat wij het maar moeten doen en wensen ons succes. We eten nog in het hotel en gaan bij tijds naar bed, morgen weer een belangrijke dag.

----------------------------------------------------------------------------------

Saskia van Rozendaal zit nog tot de finale in Brazilië. Ook in deze laatste week houdt zij voor VROUW een blog bij.