Winkelgedrag onafhankelijk van parkeertarief
Het aantal parkeerplaatsen of de hoogte van het parkeergeld heeft niet of nauwelijks invloed op de omzet van winkeliers.
Dat blijkt uit onderzoek van de Erasmus Universiteit Rotterdam, waar Trouw zaterdag over schrijft.
Het is een vaak gehoord argument: betaald parkeren helpt de middenstand om zeep. Toch is dat volgens onderzoeker Giuliano Mingardo een 'hardnekkig Hollands misverstand'.
„Gemeenten hebben de neiging om mee te gaan in de wens van winkeliers voor meer, goedkoop en dichtbij parkeren, maar het slaat eigenlijk nergens op.”
Mingardo koppelde gegevens over het winkelgedrag van 70.000 Nederlanders aan informatie over parkeren in gebieden die zij bezochten. Er bleek geen verband te zijn tussen hoeveel de winkelende mensen kochten en hoe of tegen welk tarief auto's geparkeerd konden worden.
Lunch Update
Dagelijks tijdens de lunch een update van het belangrijkste nieuws.
Ongeldig e-mailadres. Vul nogmaals in aub.
Lees hier ons privacybeleid.
Umuzi Telescopische Waterborstel
FlinQ Draagbare Luchtcompressor
FlinQ Fit Chrono Smartwatch
Cloud Nine Bamboe Zomerdekbed
Umuzi Telescopische Waterborstel
FlinQ Draagbare Luchtcompressor
FlinQ Fit Chrono Smartwatch
Cloud Nine Bamboe Zomerdekbed