Nieuws
967182
Nieuws

Genomineerden Europa's Beste webwinkels bekend

Thuiswinkel.org maakte vanochtend de nominaties bekend voor Europa’s beste webwinkels. Het einige Nederlandse bedrijf op de lijst van genomineerden is G-Star. Tijdens de Nationale Thuiswinkel Awards werd Bol.com al uitgeroepen tot Beste Webwinkel van Nederland. Het bedrijf wordt daarom voorgedragen voor de award voor meest baanbrekende, innovatieve of slimme webwinkel in Europa.

Wie de Grote Ondernemersprijs mee naar huis kan nemen, wordt begin volgende maand bekend gemaakt.

In Europa proberen (online) retailers hun klanten gelukkig te maken en te houden. Om dit te stimuleren, organiseren nationale brancheverenigingen, organisaties en/of uitgeverijen jaarlijks nationale e-commerce award-uitreikingen om de beste online shop(s) te belonen.

In Nederland zijn dat de Nationale Thuiswinkel Awards. Doordat bol.com bij de Nationale Thuiswinkel Awards is uitgeroepen tot Beste Webwinkel van Nederland, worden zij dit jaar voorgedragen voor de Entrepreneurial Award. Tijdens de European E-commerce Summit worden dit jaar awards in drie categorieën uitgereikt:1) Entrepreneurial Award2) Omnichannel Award3) Pure Player AwardEntrepreneurial Award Deze award wordt gewonnen door de meest baanbrekende, innovatieve of slimme webwinkel in Europa. De grootte van de webwinkel is minder van belang, zolang de webwinkel maar een echte ‘entrepreneur’ in de online markt is. Aangezien nog niet alle nationale award-uitreikingen in Europa zijn geweest, worden die genomineerden pas half juni bekend gemaakt.

Pure Player Award

De lijst Pure Players is zo goed als onveranderd ten opzichte van vorig jaar. Het was toen Asos die met de prijs naar huis ging.

  • Amazon
  • Asos
  • Netaporter
  • Yoox
  • Zalando

Omnichannel Award

De nominatielijst voor Omnichannel webwinkels is Marks & Spencer van de Nederlandse CEO Mark Bolland voor het tweede jaar op rij vertegenwoordigd.

  • Bolia
  • G-star
  • Marks & Spencer
  • Nespresso
  • Tesco

Wie de awards in de wacht sleept wordt op 17 juni 2014 bekend gemaakt tijdens de uitreiking op de Global Ecommerce Summit in Barcelona.