Nieuws/Binnenland
976955
Binnenland

Luxe producten LVMH in trek

De Franse handelaar in luxe goederen LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy) heeft zijn omzet afgelopen kwartaal opnieuw weten te verhogen. Vooral In Azië en de Verenigde Staten nam de vraag naar de kleding, tassen, parfums en champagne van het concern toe. De verkoop van cognac stond echter onder druk door tegenvallende ontwikkelingen in China.

LVMH meldde woensdag een omzet van 7,2 miljard euro over het eerste kwartaal van dit jaar. Daarmee lagen de opbrengsten 4 procent hoger dan een jaar eerder. Afgezien van wisselkoerseffecten steeg de omzet met 6 procent.

De omzet uit mode- en lederwaren nam met 11 procent toe, waarbij vooral tassenmaker Luis Vuitton volgens het bedrijf een „uitstekende” start van het jaar kende. De omzet uit de verkoop van drank daalde met 8 procent. Net als concurrent Pernod Ricard heeft LVMH op dit vlak last van strengere regels in China, die bedrijven ervan moeten weerhouden exorbitante cadeaus uit te delen.