Nieuws/Buitenland
989515
Buitenland

Man overlijdt na spinnenbeet

Een 62-jarige man is overleden zes maanden nadat hij werd gebeten door een zeldzame, bruine, giftige spin. De man heeft al die tijd geleden.

Ron Reese was een klusjesman. Toen hij in augustus een oud huis aan het opknappen was in Mulberry werd hij door een spin gebeten in zijn nek. Hij dacht niet dat het ernstig zou zijn en ging daarom niet naar een dokter.

Onderzoek heeft uitgewezen dat Reese is overleden door een cervicale epidurale abces door de spinnenbeet, een ontsteking tussen het hoofd en de ruggenwervels. Volgens zijn vader Bill heeft Ron zes maanden lang enorme pijn gehad. Doktoren gaven hem pijstillers, maar die werkten slechts een tot twee uur. Een aantal dagen na de spinnenbeet raakte Ron al verlamd.