Nieuws/Binnenland

Corsiva 590 tender

Return to Tender

Een van de meest verkochte tenders van dit moment is de Corsiva 590. Met een buitenboordmotor onzichtbaar weggewerkt in een strak vormgegeven romp is dit een betaalbaar alternatief voor de vele dieseltenders. En met het bed voorin en de hoge kap kun je er zelfs in overnachten.

Het Poolse merk Corsiva is al meer dan 10 jaar op de markt en bouwt jaarlijks ongeveer 400 polyester boten. De 590 tender ziet er modern uit en dat heeft alles te maken met de gladde romp en de hoekige achterkant. Het polyesterwerk is netjes verwerkt, zelfs de binnenkant van de rompschaal. Aan de buitenzijde heeft de tender een strakke kabelaring boven de rubberen stootlijst die de afdichting van de romp-dekflens vormt.

Opstadtrede

Onderscheidend is de kuipindeling met een halfronde bank achterin en een brede stuurconsole die aan bakboordzijde doorloopt tot aan het gangboord. De opstaptrede is in de diepe en kinderveilige kuip een must, maar het is jammer dat je er alleen met de voorvoet op kunt staan. De rugleuningen zijn aangenaam hoog en handig is de asymmetrische tafel, die tevens gebruikt wordt om het zonnedek te ondersteunen. Doordat het voordek wat is verlaagd hebben de mensen achterin goed zicht naar voren en de mensen voorin lekker veel zithoogte onder de buiskap.

Outboards

Onzichtbaar onder het achterdek is de buitenboordmotor te vinden. Het motorluik gaat door de gasveren gemakkelijk open, maar rammelt een beetje tijdens het varen. Krijgsman zal dit waar nodig met een rubber strip oplossen. In de bun passen outboards vanaf 9,9 tot en met 60 pk. Dealer Krijgsman Watersport benadrukt dat de 30 pk Mercury van de testboot eigenlijk de ideale motorisering is.

Dieseltenders

Een van de meest verkochte tenders van dit moment is de Corsiva 590. Met een buitenboordmotor onzichtbaar weggewerkt in een strak vormgegeven romp is dit een betaalbaar alternatief voor de vele dieseltenders. En met het bed voorin en de hoge kap kun je er zelfs in overnachten.

Basisuitvoering

Daarmee komt de boot goed in plané, kun je er soepele bochten mee draaien en schiet het water met een snelheid van ruim 30 km per uur probleemloos onder je door. Dan is de boot uitstekend te controleren en dat geldt – met dank aan de draaibare buitenboordmotor - eveneens voor het achteruitvaren en afmeren. In de basisuitvoering kost de 590 tender zonder motor € 12.900. Voor de geteste 30 pk driecilinder Mercury komt daar nog ongeveer € 6.000 bij.

Scorebord

Constructie                        ***

Comfort en Ruimte        ***

Ergonomie                         ****

Afwerking                          ***

Vaareigenschappen       ****

Prijs/Kwaliteit                   ***

 

Technische Specificaties Corsiva 590 tender

Lengte: 5.90 mBreedte: 2.25 mDiepgang: 0.50 mGewicht: 500 kgMotorvermogen: 9,9 - 60 pkPrijs: vanaf €12.900

www.krijgsmanwatersport.nl