Nieuws/Partnercontent
2147386277
Partnercontent
Deze inhoud valt buiten de verantwoordelijkheid van de hoofdredactie van De Telegraaf.
Toyota
Gesponsord
Toyota Motor Corporation behoort tot de top drie van grootste autofabrikanten ter wereld.

Nieuwe generatie wil fun en duurzaam

Kinderen en millennials (25-35-jarigen) laten de oudere generaties graag het belang van duurzaamheid zien.

Onderzoeksbureau Motivaction toonde in opdracht van Milieu Centraal aan dat de helft van de millennials het maken van duurzame keuzes heel belangrijk vindt. Iets meer dan de helft wil zelfs het liefst alleen duurzame vervoersmiddelen gebruiken. De nieuwe generatie wil echter het allerliefst duurzaam én fun. Zo moeten auto’s er bijvoorbeeld ‘scherp’ en flitsend uitzien, lekker rijden, maar ook zo min mogelijk CO2 uitstoten.

Met de opkomst van een nieuwe generatie millennials is er ook een nieuwe lichting auto’s op de markt gekomen die steeds populairder wordt: de nieuwe generatie hybrid. Deze auto’s zijn het zuinige én krachtige alternatief voor de oudere diesels en volledig elektrische auto’s die voor de meeste mensen nog compleet onbereikbaar zijn.

Omdat de CO2-uitstoot dus een grote rol speelt in het leven van de nieuwere generaties, is Toyota een gewild merk.

Lage uitstoot

Volgens automotive onderzoeksbureau JATO (2019) was de CO2-uitstoot van Toyota al het laagst, de nieuwe generatie hybrid is gemiddeld nog 20% efficiënter. En dit schonere innerlijk gaat allerminst ten koste van het uiterlijk. De compleet vernieuwde generatie hybrid worden qua styling lovend ontvangen door de media. Zo ziet de nieuwe RAV4 er volgens sommige automotive journalisten ‘indrukwekkender uit dan ooit’.

We kunnen zonder twijfel stellen dat Toyota een nieuw leven is begonnen.

De Corolla High Power Hybrid heeft een flitsend uiterlijk en je rijdt er gemiddeld slechts 1 op 25 mee, terwijl je 132kW/180 pk tot je beschikking hebt. En omdat het oog ook wat wil, heeft Toyota een opwindende en extraverte designstijl neergezet met de compleet nieuwe RAV4, de Toyota C-HR en dus de nieuwe generatie Corolla.

Dat Toyota het minste CO2 uitstoot van alle mainstream automerken in Europa komt doordat de Japanse fabrikant al meer dan 20 jaar bezig is met het combineren van benzine en elektrisch in massaal geproduceerde hybride auto’s. Zo verbruikt de veel verkochte Toyota Yaris 1.5 Hybrid Dynamic maar 3,7 liter benzine op 100 kilometer in combinatie met een extreem lage CO2 uitstoot.

Winnaar Le Mans

Met een High Power Hybrid motor rijd je deels op benzine, maar blijft de gemiddelde uitstoot dankzij het ‘regenereren’ van energie uitzonderlijk laag, terwijl je als je wil direct over extra elektrische kracht beschikt.

Opvallend, maar misschien ook juist niet zo verrassend, is dat Toyota voor de tweede keer op rij de 24 uur van Le Mans wist te winnen. In een hybrid!

Met simpele keuzes kun je al een groot verschil maken op het gebied van duurzaamheid. En dat hoeft inmiddels dus allang niet meer te betekenen dat je inboet aan kracht of plezier.

Dit artikel is tot stand gekomen in samenwerking met Toyota.