Sport/Autosport
1017842577
Autosport

Formule 1 moet zoeken naar nieuwe commercieel directeur

Sean Bratches legt taken als commercieel directeur van de Formule 1 naast zich neer.

Sean Bratches legt taken als commercieel directeur van de Formule 1 naast zich neer.

LONDEN - Sean Bratches legt zijn functie als commercieel directeur van de Formule 1 neer. De 60-jarige Bratches wil dichter en vaker bij zijn familie in de Verenigde Staten zijn. Hij blijft op de achtergrond wel een adviserende rol spelen.

Sean Bratches legt taken als commercieel directeur van de Formule 1 naast zich neer.

Sean Bratches legt taken als commercieel directeur van de Formule 1 naast zich neer.

Bratches begon drie jaar geleden als commercieel directeur nadat Liberty Media eigenaar was geworden van de Formule 1. Samen met voorzitter Chase Carey en technisch directeur Ross Brawn vormde hij de bestuurstop van de koningsklasse van de autosport. Bratches haalde heel wat sponsoren en grote media-contracten binnen. Ook zorgde hij voor twee nieuwe races op de kalender: in Vietnam en Zandvoort. Na 35 jaar wordt in mei weer de Grote Prijs van Nederland verreden op het circuit door de duinen.

„Sean blijft altijd onderdeel van de Formule 1-familie, gelukkig kunnen we gebruik blijven maken van zijn adviezen en wijze raad”, aldus Carey, die voorlopig het takenpakket van Bratches overneemt.