Nieuws/Tech

72.000 Nedap-checkins op Lowlands

Technologiebedrijf Nedap heeft een succesvolle Lowlands meegemaakt. Maar liefst 6.500 festivalgangers hadden een speciaal rfid-bandje van het bedrijf gehaald en checkten meer dan 72.000 keer in bij de verschillende tenten.

Met het bandje was het tijdens het populaire festival mogelijk om bij te houden welke concerten de drager allemaal gezien had. Onlangs kregen de gebruikers een persoonlijk festivalverslag dat op deze data gebaseerd was. Dit bestond uit grappige feitjes zoals hoeveel kilometer er gelopen is en hoe lang er gefeest is. Ook was het hierdoor mogelijk om in de Nedap-stand te zien waar vrienden voor het laatste ingecheckt hadden.

Uit de gegevens blijkt dat de Alpha-tent met 13.252 checkins de populairste bestemming was. De Grolsch-tent was een goede tweede met 12.301. Dit waren dan ook de twee grootste podia waarop de beroemdste bands optraden. Verrassend genoeg was de Nedap-stand zelf de derde populairste plek om in te checken.